woensdag 8 juni 2011

Paaiende karpers

Geregeld ga ik op stap zonder hengel. Lekker de natuur in. Soms het bos in of naar de heidevelden, maar meestal wint de aantrekkingskracht van het water het met gemak van de andere twee. Immers, water is een bron van leven voor insecten, vogels, zoogdieren, amfibieën, reptielen en natuurlijk onze geliefde sportvis. Genoeg te zien en te horen aan het water. Voor mij de perfecte plek om tot rust te komen na een hectische dag werken. Deze keer is het de moeite meer dan waard iets over één van mijn uitstapjes te plaatsen op dit blog. In een smal zijslootje van een kanaal zag ik namelijk een groepje karpers paaien. Ik had gelukkig mijn camera bij me en heb er foto’s en een filmpje van kunnen maken. Veel kijkplezier!


  


2 opmerkingen:

  1. Tweede foto is bijna een schilderij, prachtig.

    Grtx,

    FER

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja die foto is goed gelukt. Ik vind het prachtig om zulke bijzondere momenten vast te leggen en kijk dit soort foto's geregeld terug. Vissen is veel meer dan vangen alleen hè?

    Gr. Koen.

    BeantwoordenVerwijderen