vrijdag 3 juni 2011

Zeelt

Geïnspireerd door mijn vismaat Marcel (zie www.vispomp.nl) ben ik voor de verandering weer eens op zeeltjacht gegaan. Ik heb een heldere beek opgezocht en vervolgens heb ik op meerdere plekjes wat maïs gestrooid. Om de beurt wilde ik deze gaan afvissen met mijn matchhengel, maar meteen bij het eerste plekje was het al raak! Ik heb hierna nog een uurtje doorgevist, maar op een brasem na niks meer gevangen. Heerlijk, zo even de natuur in en dan maakt deze prachtige zeelt het verhaal helemaal compleet. Voor herhaling vatbaar…

7 opmerkingen:

  1. Prachtig biggetje heb je daar Koen.
    Leuk je ook weer eens te zien zeelten.
    Succes straks in België :)

    MarcelP

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Koen,

    mooie vis,ik probeer al 2 maanden een te vangen,maar het wil niet lukken.Waar ga je vissen in belgie,ik ben nm ook een belg

    groet Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Marcel: Erg leuk om te doen dat zeelten, maar je kunt niet altijd alles tegelijk hè? Karperen vind ik ook zo leuk...Eerst naar België, maar niet voor de zeelt. Hoewel?? Ik herinner me een verslag van je waarin Nico in België een zeelt had gevangen :)

    @Peter: Leuk dat je reageert! Hoop voor je dat je binnenkort succes zult hebben. Ik had deze zeelt wel erg snel. Ik ken ook wel mindere tijden. 'Gewoon' doorzetten :)
    Ik ga trouwens naar de Belgische Ardennen. Eerste keer voor mij. Ben heel benieuwd en zal op dit blog een verslag plaatsen van mijn ervaringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Koen,
    wat een magnifieke zeelt zeg! Schitterend...
    Lekker bezig! ;-))

    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Dale,

    Prachtig beest hè! Ben er erg blij mee!
    Bedankt :)

    Groet,

    Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie massieve goudgroene schoonheid!
    Gisteren had een reiger nog een beste Zeelt te pakken op mijn thuiswater waar ie, niet overdreven, dik een half uur mee bezig geweest is om te verorberen. :-(

    Grtx,

    FER

    dinsdag, 07

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi FER,

    Een schoonheid! Dat is het juiste woord voor deze prachtige vis :)

    Jammer van de zeelt, maar wel een bijzonder gezicht! Heb je nog foto’s of een filmpje kunnen maken?

    Groet,

    Koen.

    BeantwoordenVerwijderen