zondag 31 augustus 2014

Even feederen...

Het is vrijdagavond. Het weekendgevoel raast door mijn lijf. Ik heb zin in vissen en dan specifiek het method feedervissen. Ik had het gevoel dat het wel eens een mooi avondje kon gaan worden.






Ik viste met niet meer dan één hengel. Met het elastiek in het x-safe systeempje van Guru durfde ik het aan om te vissen met een 9lb nylon onderlijntje en een klein weerhaakloos haakje maatje 12.



Lang hoefde ik niet te wachten. Een harde ruk op de top en vervolgens een slappe lijn duidde op een terugzwemmer. Dit soort aanbeten veroorzaken brasems ook vaak en in het water waar ik viste zitten deze in groten getale. Ik probeerde snel contact te zoeken en moest heel wat meters lijn opspoelen voordat ik het vond.


Na het eerste contact was het meteen duidelijk. Karper! Het drilfeestje kon beginnen en dit is altijd spannend op het lichte materiaal.


Het resultaat was bovenstaande schoonheid. Ogenschijnlijk nog nooit eerder gevangen. Later ving ik nog een paar brasems. Ook goed vertier, maar als aan het einde van de avond mijn top weer hoepeltje krom buigt ben ik toch weer onder de indruk van een sterke, iets kleinere dan de vorige, schubkarper. Het is tijd om naar huis te gaan. Ik besluit mijn overgebleven voer op de stek te gooien want ik zal snel terugkeren en wel zondagmiddag! Stay tuned... binnenkort een vervolgverslagje...




 

4 opmerkingen:

  1. Lekker hoor! Laatste tijd zit ik ook weer geregeld te denken aan feederen, maar sta tegenwoordig alleen nog maar naar een pennetje te staren. Verschillende voerplekjes, lekker mobiel, wellicht te onrustig nog om te zitten en te wachten. Maar jij had goed vis op de stek, dan is wachten geen wachten meer maar scherp blijven op een aanbeet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een beetje rust in je lijf is wel handig voor de meer statische manieren van vissen. Deze keer zat de vis op de stek, maar dat is natuurlijk niet altijd zo. Ik snap dat voor jou het pennen nu een betere optie is.

      Gr Koen.

      Verwijderen
  2. Hoi Koen,

    Je zit weer lekker tussen het hoge riet. Heerlijk om na een week werken even te gaan vissen. Super leuk dat method feederen!! Mooie karpers weer hoor!!

    Groet, Bjorn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach Bjorn, ik kijk nu alweer uit naar het volgende weekend. Wat hebben we toch een mooie hobby :)

      Gr Koen.

      Verwijderen