donderdag 10 maart 2016

De Jacht - Metersnoek 57

Alweer de laatste snoekupdate van dit seizoen. De winterperiode is voorbij gevlogen, hoewel van winter niet altijd echt sprake is geweest. Toch hebben we in januari wel eventjes een witte wereld gezien. Ik heb daar optimaal van genoten. Ik ving in die periode niet extreem grote snoeken, maar lekker veel actie is ook leuk als het zo koud is!


Zoals hierboven beschreven vond ik de actie leuk, maar stiekem had ik gerekend op meer grote vissen. Vorig jaar ving ik op deze stek namelijk de ene na de andere metersnoek... blijkbaar zaten ze dit jaar ergens anders.

Ook de witvissers vertelden mij dat de grote voorns dit jaar spoorloos waren. Ze vingen alleen het kleine grut en hadden geen idee waar het grotere spul huisde.

Maar vissen is vissen en wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.



Tussen de aanbeten door was het heerlijk relaxed genieten. Lekker onder de bomen in een stille witte wereld even de hectiek achter me laten... totdat de beetmelder weer tekeer ging natuurlijk!



Aan het einde van de dag heb ik het nog even op een andere stek geprobeerd. Natuurlijk hopend op een dikke metersnoek, maar helaas mocht het niet zo zijn.





Inmiddels is het voorjaar aan het losbreken en is het tijd voor de karpers met af en toe een uitstapje naar de zeeltvisserij. Ook daar heb ik enorm veel zin in! Het is de afwisseling die het zo leuk maakt. Op naar warmere tijden! 

4 opmerkingen:

  1. Geen meters dan, maar zeker mooie vissen met markante koppen. Mijn ervaring t.a.v. snoeken is idd dat het dit jaar op bepaalde stekken volledig anders was dan voorgaand jaar. Was dus weer zoeken naar snoeken geblazen. Let the spring begin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voorjaar... heerlijk hè! Lekker weer nachtjes draaien aan de waterkant en wakker worden van de vogels :)

    Groet, Koen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo een seizoen is snel voorbij, en echt winter is het niet geweest. Wel erg mooie snoeken en verslagen voorbij zien komen, en ik kijk uit naar je karper/zeelt avonturen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och man, 'k heb zoveel zin in het echte voorjaar! Ik blijf jou ook volgen hoor :)

      Verwijderen