zondag 19 februari 2017

De Jacht - Metersnoek 61

Deze winter heb ik minder snoek-updates op dit blog geplaatst dan andere jaren. Dit heeft meerdere oorzaken... in de weekenden bijvoorbeeld had ik minder tijd voor het vissen overdag dan andere jaren. Niet dat ik daarover klaag, integendeel! Activiteiten met het gezin zijn gelukkig geen straf voor mij! Toch heb ik wel een inhaalslag te maken. Ik gedij nu eenmaal het beste als ik geregeld kan vissen en als er dan overdag geen tijd is, dan maar 's nachts! Ik kijk dan ook enorm uit naar de aankomende voorjaarsnachten waarin ik me weer volledig ga richten op het karpervissen.



Gelukkig wist ik deze winter wel af en toe een gaatje te vinden om aan mijn passie voor de snoekvisserij uiting te kunnen geven. Andere jaren zat ik veel aan diepe zandafgravingen, dit jaar meer aan kanalen. Een andere visserij, maar niet minder leuk. Vooral het verkassen van stek naar stek is aan een kanaal makkelijk realiseerbaar en heeft ondanks beperkte vis-uren veel snoek opgeleverd.
 




Als er een keer een sessie bij was waarin de snoek echt niet actief was, kon ik altijd nog plaatjes schieten van bijvoorbeeld een andere rover, de buizerd! Zo kwam ik toch aan mijn uurtjes ontspanning toe.





En dan hebben we nog een periode gehad waarin het gehele kanaal dicht lag en ik met het gezin op de ijsbaan stond. Op dat moment miste ik het vissen niet want ik hoor ook bij die Nederlanders waarbij het qua schaatsen begint te kriebelen als de temperatuur onder nul zakt.



Van schaatsen komt het deze winter denk ik niet meer, en wie weet plaats ik binnenkort nog een doodaasblogje, maar garanties geef ik niet! Het hangt ook van het weer af. Het omslagpunt van doodaasvissen op snoek naar nachtjes karpervissen komt steeds dichterbij...

2 opmerkingen:

  1. Jammer, maar helaas, begrijp je overweging goed. De doodaas sessies brachten jou in verleden daarentegen wel enorme bakken, natuurlijk door tijdsbesteding is de kans hier groter op. Succes nog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet anders FER. Maar goed, ik kijk nu alleen maar uit naar de heerlijke voorjaarsnachten die ik ga beleven!

      Verwijderen